Eerste Communieviering
Op zaterdag 2 mei 2026 deden negentien kindjes hun eerste communie in een volle Sint-Ursmaruskerk.

Het thema van de viering luidde: ‘Ik ben een vriend van Jezus’. De gekozen liedjes werden enthousiast meegezongen zoals: Superblij. Hartendief. De schepping verdient een uitroepteken.

Priester Johan Poppe legde het evangelie ‘Jezus stilt de storm’ uit in zijn eigen directe stijl. Bij de offerande werden de gaven aangebracht met de nodige duiding door de eerste communicantjes zelf:

De kaarsen brengen warmte en licht op ieders gezicht.
De bloemen zijn er voor groot en klein opdat het feest heel mooi zou zijn.
Het brood en de beker gevuld met wijn zijn er om met Jezus samen te zijn.

Bij het belangrijkste moment van deze viering - voor de eerste maal te communie gaan - sprak de priester volgende woorden: ‘Als jullie de hostie nemen, beloof je eigenlijk steeds het goede te willen doen, zoals Jezus ons voordeed’.

Na de groepsfoto en een warm applaus kon het feest verder gezet worden in familiekring. Moge deze kinderen opgroeien tot blije christenen!

Proficiat aan allen die betrokken waren bij het tot stand brengen van deze mooie viering!

Zoeken

Dekenaal nieuws