Vredesviering
Op zondag 5 november herdachten we Wapenstilstand met klaroengeschal en vlaggen van de Oudstrijdersbond NSB Sint-Gillis, samen met de kerk Sint-Gillis-Dendermonde en stonden we stil bij de vrede. Priester Walter vertelde over het belang van vrede en eindigde zijn homilie met een prachtig gedicht.
Het koor zong samen met alle aanwezigen mooie toepasselijke liederen. Bart speelde het Belgisch volkslied en de Vlaamse Leeuw. Iedereen voelde zich verbonden.
De KSA, de jongeren en alle mensen in de kerk legden samen een bloem bij het Oorlogsmonument. De honneurs aan het monument van de gesneuvelden met rozen, driekleur en live Te Velde werden waargenomen door schepen Dirk Abbeloos.
Bange septemberdagen in 1914 in gedachten toen burgers als levend schild gebruikt werden. Niet zo heel lang geleden, heel dichtbij.